Linguistic Landscaping w dydaktyce – międzynarodowy projekt studentów filologii germańskiej w Nysie
W dniach 5 do 11 maja na Wydziale Neofilologii Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Nysie wraz z Śląskim Uniwersytetem w Opawie (Czechy) oraz Uniwersytetem im. Fryderyka Ottona w Bambergu (Niemcy) został realizowany projekt Linguistic Landscaping w ramach Blended Intensive Program Erasmus+.
Związek Niemieckich Stowarzyszeń Społeczno-Kulturalnych w Polsce było też zaproszony: Konsultant ds. edukacji, Edyta Opyd oraz menedżerka ds. kultury ifa, Beate Tur, wzieły udział w pierwszym dniu programu w Nysie i zdobyły wiele wrażeń i doświadczeń dla swojej pracy i przyszłych projektów.
To już było czwarte spotkanie, w którym wzieli udział studenci, przyszli nauczyciele niemieckiego z nyskiej Uczelni oraz ich koleżanki i koledzy z Niemiec i Czech, żeby razem pracować nad projektem mając na celu poznawanie i wypróbowywanie innowacyjnych metod dydaktycznych, które w przyszłości mają pomóc absolwentom i absolwentkom w pracy.
Tym razem tematem projektu było Linguistic Landscaping, a więc kartowanie przestrzeni przy pomocy narzędzi językoznawczych. Wspólnie szukali w przestrzeni miejskiej Nysy, Opolszczyzny, Wrocławia i Krakowa sygnałów, z których mogliby wyciągnąć wnioski o kulturze, historii, językach, a także o aktualnych problemach społecznych kształtujących tę przestrzeń. Wspólnie odkrywali różne perspektywy i różne możliwości interpretowania znaków językowych, a przy tym poznawali siebie nawzajem. Merytoryczne przygotowanie zapewnili wykładowcy z trzech uczelni organizujących projekt oraz zaproszeni eksperci zewnętrzni.
Więcej informacji ⇒ https://pans.nysa.pl/org/filologia-germanska/blog/linguistic-landscaping-2