KONKURS „PROGRAMMIEREN AUF DEUTSCH?” dla uczniów
„Programowanie po niemiecku” to konkurs dla uczniów klas 8 szkoły podstawowej oraz klas 1 i 2 gimnazjum w roku szkolnym 2023/2024.
Podczas warsztatów uczniowie zaprogramują własną małą grę w rozszerzonej rzeczywistości w języku niemieckim przy użyciu języka programowania CoBlocks i MergeCubes.
Uczestnicy nie muszą umieć programować, ale ich niemiecki powinien być na poziomie co najmniej A2+.
CELE KONKURSU
– popularyzacja języka niemieckiego wśród uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych
– podnoszenie poziomu wiedzy i umiejętności językowych
– zainteresowanie uczniów programowaniem
– kształcenie umiejętności informatycznych
– rozwijanie umiejętności pracy w grupie
– pobudzanie kreatywności językowej
KATEGORIE
Konkurs przeznaczony jest dla uczniów
– klas 8 szkół prodstawowych
– 1 i 2 klasy szkół ponadpodstawowych
w roku szkolnym 2023/2024.
WARUNKI UDZIAŁU W KONKURSIE
Każda szkoła może zgłosić maksymalnie 2 zespoły dwuosobowe.
Ze wyględu na warsztatowy charakter spotkań decyduje kolejność zgłoszeń.
Propozycje powinny być formami autorskimi, nie dziełami zapożyczonymi.
ZADANIE KONKURSOWE
Podczas warsztatów uczniowie mają za zadanie zaprogramować własną małą grę w rozszerzonej rzeczywistości w języku niemieckim z pomocą języka programowania CoBlocks i kostek MergeCubes i interaktywnie zaprezentować wybrany przez siebie temat w języku niemieckim innym uczniom.
Tematy mogą być bardzo różne, ale powinny być związane z obszarami tematycznymi „szkoła”, „czas wolny” lub „wypoczynek”.
Na przykład uczniowie mogą opowiedzieć o swojej codziennej rutynie, zaprezentować ulubioną książkę w języku niemieckim lub udzielić wskazówek, jak żyć w sposób przyjazny dla środowiska.
Uczestnicy nie muszą posiadać umiejętności programowania, ale ich niemiecki powinien być minimum na poziomie A2+.
Oprócz programowania uczestnicy będą mogli wypróbować i poprawić swój niemiecki oraz poszerzyć swoją wiedzę o Niemczech.
NAGRODY
Wszyscy laureaci Konkursu otrzymują od Organizatora Konkursu kostkę Merge Cube o wartości 130 PLN oraz dyplom potwierdzający udział w konkursie.
Laureaci pierwszego miejsca otrzymują dodatkowo następującą nagrodę w poszczególnych grupach wiekowych:
Klawiatura gamingowa o wartości 300 PLN.
KRYTERIA OCENY
– poprawność językowa
– oryginalne podejście do tematu
– poziom techniczny zadania (czy użyto różnych funkcji? pytania quizowe, rysunki, inne efekty)
– kreatywność
– wykorzystanie różnych mediów (nagrania dźwiękowe, własne zdjęcia itp.)
– oryginalność językowa (nie tylko poprawność, ale raczej: czy napisano lub opowiedziano całe zdania, a może małe historyjki? Czy może były tylko pytania tak-nie?)
– możliwość interakcji użytkownika z kostką
Więcej informacji i rejestracja ⇒ https://www.goethe.de/ins/pl/pl/spr/unt/for/gia/fka.cfm?event_id=24834355